vineri, 1 septembrie 2017

Poezii despre întelepciune

Trei feţe 
de Lucian Blaga
Copilul 
râde:
 "Înţelepciunea şi iubirea mea e jocul".Tânărul cântă:"Jocul şi înţelepciunea mea e iubirea".
 Bătrânul tace: 
"Iubirea şi jocul meu e înţelepciunea". 
Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
din
Eu nu strivesc corola de minuni a lumii şi nu ucid cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc în calea mea în flori, în ochi, pe buze ori morminte. 
Lumina altora sugrumă vraja nepătrunsului ascuns în adâncimi de întuneric,dar eu,eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna nu micşorează, ci tremurătoare măreşte şi mai tare taina nopţii,aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare cu largi fiori de sfânt mister şi tot ce-i neînţeles se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari sub ochii mei-căci eu iubesc şi flori şi ochi şi buze şi morminte.
Ţăranul seamănă soarele
 poezie de 
 Costel Zăgan din
 (2011)
În fiecare dimineaţă a istoriei
 Cu ochii plini de înţelepciune cu mâinile bătătorite de speranţă cu sufletul brăzdat de jerfe
 cu umerii iluminaţi de izvoare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

INEFABILA EREZIE A EDUCAȚIEI

Nasc și la Moldova dascăli zău am văzut măcat unul înconjurat precum Socrate de invidia celor șapte minuni ale lumii moderne admiră și taci ...